Home · Last uploads

Home > Verkehr & Transport (Traffic & Transportation) > Verkehr & Transport (Germany)
Click to view full size image
Waggon #5544
Tram wagon fort transport of goods. Found in the depot Leipzig Apelstraße.

~

Zu DDR-Zeiten war Energie knapp, vor allem Treibstoff. Aus diesem Grund wurden Straßenbahnwagen zum Gütertransport umgerüstet und fuhren nachts Güter von Betrieb zu Betrieb. Nacht gab es Strom im Überfluss und die Bahnen /Geleise wurden ohnehin nicht benötigt. Einige dieser Wagen existieren bis heute und werden bis heute auch genutzt. Natürlich nur noch für die Straßenbahn selbst, sonstige Betriebe werden nicht mehr beliefert.
File information
Photographer:Uwe Pilz
All pictures from:Uwe Pilz - anzeigen
Date added:May 20, 2016
Dimensions:1000 x 1020 pixels
Displayed:5052 times
URL:http://industriekultur-fotografie.de/modules.php?name=Gallery&act=..
Favorites:Add to Favorites

 
   
    

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
For more Details, take a look in our Copyright

The comments are property of their posters, all the rest © - 2020 by IKF Industriekultur-Fotografie