Home · Last uploads

Home > Verkehr & Transport (Traffic & Transportation) > Eisenbahnen & Häfen (Germany )
Click to view full size image
Berliner Brücke ~ railroad bridge
Mit der Berliner Brücke überqueren die Hälfte alle Geleise, welche den Leipziger Hauptbahnhof verlassen, die Berliner Straße. Ein Bauwerk mit bemerkenswerten Ausmaßen: Die Brücke ist 400 Meter tief. Neben der Straße wird auch das Flüßchen Parthe überquert. Als Kanute bin ich da freilich schon lang.
Ich versuche schon lange, dieses Zeugnis des Eisenbahningenieruswesen ins Bild zu bekommen. Diesmal hat mir das Licht geholfen.
~
This bridge is located near the main station. More than 10 rails cross the "Berliner Straße, the building ist 400 meters long.
File information
Photographer:Uwe Pilz
All pictures from:Uwe Pilz - anzeigen
Date added:Sep 30, 2008
Dimensions:750 x 752 pixels
Displayed:7968 times
URL:http://industriekultur-fotografie.de/modules.php?name=Gallery&act=..
Favorites:Add to Favorites

 
   
    

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
For more Details, take a look in our Copyright

The comments are property of their posters, all the rest © - 2024 by IKF Industriekultur-Fotografie